maandag 8 september 2014

Tamoiselle: Nieuwe kledingszaak in Grimbergen

Op de hoek van de Beiaardlaan en de Lagesteenweg is er een nieuwe kledingszaak opengegaan. Heel moedig, want die locatie heeft in het verleden niet veel succes gekend. <

Volgens mijn pa waren er achtereenvolgens:
-een meubelzaak,
-een bakkerij,
-een inktstation,
-een broodjeszaak,
-een kruidenierswinkel (FRESH),
en opnieuw een broodjeszaak (CRAZY LUNCH).

Maar allen kwamen en gingen.

Hopelijk blijft Tamoiselle wat langer (ik had toch verwacht dat iemand de eigenares zou hebben gewaarschuwd dat een Franstalige naam in Grimbergen niet de meeste verstandige keuze is).
Veel succes toegewenst!

UPDATE! Dankzij de Facebook groep "Ge zijt van Grimbergen als..." hebben we een (definitieve?) lijst met winkels kunnen reconstrueren:

In achtereenvolgende chronologie:

1. Kledingzaak TAMOISELLE
2. Broodjeszaak CRAZY LUNCH
3. Broodjeszaal FRESH
4. Kruidenier FRESH
5. INKTSTATION
6. Bakkerij TIMMERMANS
7. Meubelzaak BUELENS

3 opmerkingen:

  1. Het is merkwaardig hoeveel zaken hier zijn gestart en de snelle rotatie ervan
    Hoe zou dat komen??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat het te ver weg ligt van het centrum of de andere winkels. Daar is toch ook een wijnwinkel die failliet is gegaan?

      Verwijderen
  2. ik herinner me geen meubelzaak, maar wel verschillende broodjeszaken en kruideniers. Dat die niet succesvol waren met het Atheneum in de buurt, heb ik nooit begrepen.
    Er was ook zo'n drukstation waar je je inktpatronen kon laten bijvullen

    BeantwoordenVerwijderen